3ήμερο Αγίου Πνεύματος στο Φιόρο του Λεβάντε!

Από τις πιο όμορφες πολυήμερες εκδρομές με πούλμαν του ταξιδιωτικού γραφείου MyRoad Trip ήταν η τριήμερη εκδρομή στο πανέμορφο νησί της Ζακύνθου, γνωστό και ως “Φιόρο του Λεβάντε” ή “Λουλούδι της ανατολής”.

Ιστορία

Η ιστορία του νησιού πλούσια και οι προσωπικότητες που έχει “γεννήσει” ξακουστές (Άγιος Διονύσιος, Προστάτης Άγιος του νησιού, Γρηγόριος Ξενόπουλος, Ανδρέας Κάλβος, Παύλος Καρρέρ, Διονύσιος Σολωμός ο Εθνικός μας Ποιητής κλπ), οι δε ομορφιές της ατελείωτες.

Σημαντικό κομμάτι της ιστορίας του νησιού η διάδοση του χριστιανισμού στο νησί από την Μαρία Μαγδαληνή το 34 μ.Χ και η Ενετική κυριαρχία που καθόρισε τον πολιτισμό και κουλτούρα του νησιού. Στην ιστορία της η Ζάκυνθος είναι σεισμογενής περιοχή με ιστορικούς να αναφέρουν ότι βούλιαξε και αναδύθηκε ως μια Ατλαντίδα τουλάχιστον τέσσερις φορές ανά τους αιώνες. Η πιο πρόσφατη δε καταστροφική σεισμική δόνηση ήταν στις 12 Αυγούστου 1953, που εκτιμάται ότι ήταν μεγέθους 7,1 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ. Τότε καταστράφηκε όλη η αρχιτεκτονική ενετική γραφικότητα του νησιού καθώς ισοπεδώθηκαν σχεδόν όλα τα κτήρια του νησιού πλην της εκκλησίας του Αγ. Διονυσίου, του κτηρίου της Εθνικής Τράπεζας και του σχολείου της συνοικίας του Άμμου.

Παράδοση

Η Ζάκυνθος είναι ένα νησί με ιδιαίτερη μουσική παράδοση, ακούσματα με κυρίως όργανο το μαντολίνο, επτανησιακές καντάδες και αρέκιες ταξιδεύουν τον επισκέπτη του νησιού σε μέρη μακρινά. Στην παράδοση του νησιού συμπεριλαμβάνεται ένα ιδιόμορφο είδος θεάτρου, οι λεγόμενες "ομιλίες" όπου με πολύ χιούμορ, άνδρες που μιλούν την τοπική διάλεκτο σατιρίζουν γεγονότα της καθημερινότητας.

Ας επιστρέψουμε στην μαγευτική εκδρομή μας όμως για να σας αναλύσουμε τις ομορφιές που αντικρίσαμε στο νησί μέσω της τριήμερης εκδρομής του My Road Trip:

Μέρα 1η

Αναχώρηση από Αθήνα νωρίς το πρωί για Κυλλήνη, προκειμένου να γίνει επιβίβαση στο καράβι για Ζάκυνθο (απόσταση περίπου 75'). Με την άφιξη μας στο νησί τακτοποιηθήκαμε στο ξακουστό ξενοδοχείο μας, στο κέντρο της πόλης της Ζακύνθου το "Strada Marina".

Στην συνέχεια επισκεφθήκαμε το πανέμορφο χωριό της Ζακύνθου “Βασιλικός” και το ακρωτήριο Γέρακα, μια προστατευόμενη παραλία στην οποία η χελώνα Καρέτα-Καρέτα γεννάει τα αυγά της. Η παραλία του Γέρακα είναι επίσης γνωστή για τον άργυλο που την αποτελεί, οπότε μπορούν να γίνουν ιαματικά λασπόλουτρα.

Μετά το μπανάκι μας στην παραλία του Γέρακα, επιστρέψαμε στην πόλη της Ζακύνθου ή αλλιώς “χώρα” όπου είχαμε ελεύθερο χρόνο για να περπατήσουμε τα γραφικά καλντερίμια του νησιού με τα μοσχοβολιστά από τα άνθη μπαλκόνια, να σεργιανίσουμε στο λιμάνι και τις πλατείες αλλά και να απολαύσουμε το κοκτέιλ μας στην στην πισίνα του ξενοδοχείου στο roof garden.

Μέρα 2η

Αφού απολαύσαμε το πλούσιο πρωινό μας, πήραμε τον δρόμο για μια γεμάτη μονοήμερη εξόρμηση στα ορεινά του νησιού. Πρώτη στάση το χωριό του Μαχαιράδου και επίσκεψη στην μονή Αγίας Μαύρας και Αγίου Τιμοθέου με το πυργοειδές βενετσιάνικο κωδωνοστάσιο, ύψους 37 μέτρων, σημαντικό σημείο προσκυνήματος για ντόπιους και επισκέπτες. Η εκκλησία κάηκε σχεδόν ολοσχερώς το 2005 και η τοπική κοινότητα έχει βάλει “στοίχημα” να την επαναφέρει στην προηγούμενη της κατάσταση.

Κατόπιν, μέσω μιας καταπράσινης διαδρομής φτάσαμε στην Αναφωνήτρια για επίσκεψη στην ξακουστή μονή όπου ασκήτεψε ο Πολιούχος του νησιού Άγιος Διονύσιος και εκεί συγχώρεσε το φονιά του αδερφού του. Αναχωρήσαμε για Σκινάρι (ή "Σχοινάρι"), για μια μαγευτική 2ωρη κρουαζιέρα με πλήρη ξενάγηση στις μαγικές Γαλάζιες Σπηλιές με τα σμαραγδένια νερά και επίσκεψη στην παραλία που δεν χρειάζεται συστάσεις: το ξακουστό ΝΑΥΑΓΙΟ,

Με την επιστοφή μας από την κρουαζιέρα επισκεφθήκαμε το παραθαλάσσιο χωριό του Αγίου Νικολάου Βολιμών όπου απολαύσαμε θαλασσινούς μεζέδες και ντόπιο λευκό κρασί “Ρομπόλα” (ένα ιδιαίτερα αρωματικό λευκό κρασί με νότες από δροσερά φρούτα).

Επιστροφή στην χώρα, για ξεκούραση. Το βράδυ μεταβήκαμε σε τοπική ταβέρνα για φαγητό και εκεί ακούσαμε τις παραδοσιακές “Καντάδες” του νησιού με τους κανταδόρους να μας ταξιδεύουν.

Μέρα 3η

Αφού απολαύσαμε το πλούσιο πρωινό μας, ανηφορίσαμε στον ξακουστό “Λόφο του Στράνη” όπου εκεί ήταν το σημείο στο οποίο ο Διονύσιος Σολωμός εμπνεύστηκε τον Ύμνο στην Ελευθερία, ακούγοντας τους κανονιοβολισμούς του μαχόμενου Μεσολογγίου. Κατόπιν μεταβήκαμε την πασίγνωστη Μπόχαλη από την οποία αντικρίζει κανείς όλη την πόλη της Ζακύνθου και το λιμάνι.

Στην συνέχεια κατηφορίσαμε στην χώρα όπου επισκεφθήκαμε το μαυσωλείο Σολωμού και Κάλβου, κάναμε τα ψώνια μας στον πεζόδρομο “Αλεξάνδρου Ρώμα” και γευματίσαμε τοπικές λιχουδιές (πικάντικο λαδοτύρι Ζακύνθου, μελιτζάνες – σκορδοστούμπι, κουνέλι κρασάτο, αβγά στραπατσάδα, κόκορα γεμιστό με συνοδεία από χοντρά μακαρόνια με μπόλικη Ζακυνθινή γραβιέρα τριμμένη , ενώ από γλυκά φριτούρα με ζάχαρη και κανέλα, φρυγανιά -σαν εκμέκ, μαντολάτα και παστέλι) σε ταβέρνες της πόλης.

Αναχώρηση μέσω Κυλλήνης για την Αθήνα, γεμάτοι χαμόγελα και επηρεασμένοι από το νησί σιγοτραγουδούσαμε την μελωδία γνωστής καντάδας Ωραία που είναι η Ζάκυνθος, μα να ήταν πιο μεγάλη, που έχει τα σπίτια τα ψηλά κάτω στο περιγιάλι!

Θα μπορούσαμε να συνεχίσουμε την περιγραφή πραγματικά για ώρες, αλλά δεν θα τελειώναμε ποτέ!

Σας προσκαλούμε να μείνετε συντονισμένοι στο ταξιδιωτικό γραφείο My Road Trip για την επόμενη εξόρμηση μας στην Ζάκυνθο ώστε να τα απολαύσετε και εσείς! http://myroadtrip.gr/